بازی درمانی در یافت آباد

  1. خانه
  2. مقالات آموزشی
  3. بازی درمانی در یافت آباد
بازی درمانی در یافت آباد

بازی درمانی در یافت آباد در مرکز کاردرمانی و توانبخشی آتیه (بهترین کاردرمانی منطقه ۱۸ تهران) زیر نظر سرکار خانم خازنی ارائه می شود.

بازی درمانی نوعی درمان است که در آن از بازی و مواد هنری به عنوان راه اصلی ابراز وجود افراد استفاده می شود.

استفاده از بازی در درمان به افراد کمک می کند تا خود را به شیوه خود بیان کنند. به خصوص اگر برای درک احساس خود در تلاش هستند یا بیان تجربیات خود در قالب کلمات برایشان سخت است.

بازی درمانی می تواند یک رویکرد مفید ویژه برای کودکانی باشد که نیاز به حمایت درمانی دارند.

استفاده از بازی به این معنی است که کودک می تواند افکار و احساسات خود را به روش های خلاقانه و پویا، بدون نیاز به استفاده از کلمات برای بیان خود کشف کند.

در جلسات بازی درمانی، کودکان خلاقیت خود را کشف می کنند و با استفاده از رسانه هایی مانند: طراحی و نقاشی، آب و خاک رس، سینی شن و مینیاتور، تصاویر هدایت شده و تکنیک های آرامش بخشی، نمایش عروسکی، شعر، حرکت و موسیقی، خود را بیان می کنند.

این روش درمانی اگرچه اغلب با کودکان همراه است، اما می تواند به اشکال مختلف با نوجوانان و بزرگسالان و همچنین با کودکان و والدین یا مراقبان آنها با هم استفاده شود. همچنین می‌توان آن را همراه با روش‌ های درمانی دیگر مانند درمان‌ های شناختی رفتاری ترکیب کرد.

ضرورت بازی درمانی

صحبت کردن در مورد مشکلات ممکن است برای کودکان سخت باشد.

یک کودک ممکن است کلماتی برای توصیف احساس خود یا دلیل رفتارهای خود نداشته باشد. یک کودک ممکن است نتواند تشخیص دهد که چه چیزی برایش مشکل است، یا اگر از او خواسته شود آن را برای کسی توضیح دهد.

بازی درمانی تخصص و زمان لازم برای انجام این کار را از طریق بازی فراهم می کند. جلسات بازی درمانی با هدف ایجاد توانایی کودک برای ایجاد روابط سالم و انعطاف پذیر و کار کردن با تجربیات آسیب زا که ممکن است آنها را به خود مشغول کند.

ناتوانی در بیان احساسات بطور کامل می تواند یادگیری در مدرسه یا مدیریت احساسات را غیرممکن کند.

پرداختن به احساسات دشوار از طریق بازی، لایه ای از داستان یا استعاره از آنچه به اشتراک گذاشته شده و احساس می شود، فراهم می کند.

بازی درمانی در یافت آباد چگونه انجام می گیرد؟

بازی درمانی عموماً با یک دوره مشاهده و ارزیابی توسط مشاور شروع می شود و پس از آن کار برای پردازش و تمرکز بر چالش هایی که پزشک بر اساس نشانه هایی که مشتری در طول بازی به نمایش می گذارد، شناسایی کرده است.

بازی‌درمانگران از طریق مشاهده چیزهای زیادی را متوجه می شوند، از جمله اینکه چگونه کودک با جدایی از مراقب، وقتی کودک را به اتاق درمان می‌آورند، برخورد می‌کند. بعضی از بچه‌ ها می‌چسبند یا با رفتن والدین شروع به گریه می‌کنند، در حالی که به نظر می‌رسد بعضی دیگر اصلاً برایشان مهم نیست. این به بازی درمانگران سرنخ هایی در مورد سطح دلبستگی کودک ارائه می دهد.

نشانه های دیگر را می توان در نحوه بازی مشتریان با اشیاء در اتاق بازی یافت. به عنوان مثال، مراجعینی که دارای اضطراب، رفتارهای وسواسی-اجباری یا مسائل کنترلی هستند، اغلب در بازی خود بسیار ساختار یافته هستند. آنها ممکن است به جای بازی، درگیر رفتارهای سازماندهی شوند.