درمان فلج مغزی

  1. خانه
  2. مقالات آموزشی
  3. درمان فلج مغزی
درمان فلج مغزی

درمان فلج مغزی

اگرچه فلج مغزی یک ناتوانی مادام العمر است، اما مداخلات زیادی وجود دارد که می تواند به کاهش تاثیر آن بر بدن و کیفیت زندگی فرد کمک کند. مداخله خدماتی است که هدف آن بهبود وضعیت فلج مغزی و تجربه روزمره فرد مبتلا به آن است.

کودکان مبتلا به فلج مغزی ممکن است توسط تیمی از متخصصان از جمله متخصصان بهداشت و خدمات حمایتی مبتنی بر جامعه که برای کمک به کودک و خانواده در رسیدن به اهداف خود با یکدیگر همکاری می کنند، حمایت شوند.

در حال حاضر هیچ راهی برای پیشگیری یا درمان کامل این عارضه مغزی وجود ندارد.

درمان فلج مغزی

توانبخشی با کاردرمانی
کاردرمانی مهم ترین بخش از برنامه توانبخشی و درمان فلج مغزی است که توسط درمانگران ما در بهترین مرکز کاردرمانی در منطقه ۱۸ تهران ارائه می شود.

کاردرمانی می تواند به بهبود مهارت های حرکتی کمک کند و از بدتر شدن مشکلات حرکتی در طول زمان جلوگیری کند.

میزان کمک کاردرمانی به شدت و نوع هر مورد فلج مغزی بستگی دارد. کودکان مبتلا به موارد خفیف بیماری ممکن است فقط برای درمان بیماری خود نیاز به کاردرمانی فلج مغزی داشته باشند. در موارد شدیدتر، ممکن است در کنار سایر درمان ها یا داروها استفاده شود. شروع هر چه زودتر کاردرمانی معمولاً بهترین شانس را برای بهبودی به کودکان می دهد.

کاردرمانگران بر تشویق مهارت های حرکتی روزمره فرد مانند نشستن، راه رفتن، بازی، لباس پوشیدن و توالت کردن تمرکز می کنند. آنها از طیف وسیعی از مداخلات تخصصی مانند آموزش حرکتی و تجهیزات استفاده خواهند کرد، به عنوان مثال. آموزش های راه رفتن، ویلچر، صندلی های حمایتی، کفش و ارتز.

کاردرمانگران همچنین ممکن است بر پیشگیری از اختلالاتی که ممکن است بر حرکت تأثیر بگذارد تمرکز کنند. آنها از گچ گیری، ارتز و تمرینات تقویت عضله استفاده می کنند.

کاردرمانی کمک زیادی به کودکان مبتلا به فلج مغزی برای غلبه بر چالش های ناشی از فلج مغزی کرده و تحرک و عملکرد را تا حد زیادی بهبود می بخشد تا این کودکان با حداکثر استقلال به انجام فعالیت های ضروری خود بپردازند.

گفتاردرمانی
ارتباط شامل درک آنچه گفته می شود و یادگیری استفاده از کلمات و جملات است. آسیب شناسان گفتار برای کمک به مهارت های ارتباطی مداخله ای را ارزیابی و ارائه می کنند.

درمان (مداخله) برای ارتباطات اغلب شامل استفاده از سیستم‌ های ارتباطی تقویت‌ کننده یا جایگزین است.

متخصصان ما در بهترین گفتاردرمانی منطقه ۱۸ تهران ، خدمات تخصصی گفتاردرمانی را برای کودکان و بزرگسالان فلج مغزی ارائه می دهند.

سایر روشهای درمان فلج مغزی

دارو
متخصصان پزشکی ممکن است داروهایی را تجویز کنند که به مشکلات حرکتی کمک می کند. بسیاری از کودکان مبتلا به فلج مغزی از تزریق سم بوتولینوم نوع A به عضلات تحت تاثیر اسپاستیسیتی سود می برند. این مداخله از حدود دو سالگی استفاده می شود و زمانی که همراه با درمان های توانبخشی استفاده شود بیشترین تاثیر را دارد.

روش های جراحی
ریزوتومی انتخابی پشتی (SDR) یک روش جراحی مغز و اعصاب است که در درصد کمی از کودکان مبتلا  برای کاهش دائمی اسپاستیسیتی در پاهای آنها استفاده می شود.

بهترین کاردرمانی منطقه ۱۸ تهران

متخصصان ما در بهترین کاردرمانی یافت آباد خدمات تخصصی کاردرمانی فلج مغزی را بر اساس بروزترین متدهای توانبخشی ارائه می دهند.

کاردرمانی فلج مغزی موثرترین روش در توانبخشی این کودکان است که شرایط این کودکان را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

 

مقالات مرتبط :

کلینیک توانبخشی در یافت آباد

کاردرمانی در یافت آباد